Jak schudnąć z pupy?

Spoglądasz na swoje pośladki i nie jesteś zadowolona z ich objętości, jędrności i ogólnego wyglądu? Wykrzesaj z siebie odrobinę sił i motywacji, by odmienić swoją sylwetkę.

Okres jesienno-zimowy to najlepszy czas na zmiany. Do okresu letniego, gdzie znacznie uwidocznimy swoje ciało pozostało kilka miesięcy – to wystarczająco dużo, by przejść wyraźną metamorfozę. Jesteś gotowa na zmiany?

Jak schudnąć?

Te pytanie zadają sobie miliony osób na całym świecie. Szczupła sylwetka jest niezwykle porządana przez kobiety. Panie bardzo dużą uwagę przywiązują do swojej urody, co jest absolutnie zrozumiałe. W końcu, nie bez przyczyny kobiety określane są mianem płci pięknej.

Odchudzanie to szereg czynności pozwalających zmniejszyć objętość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, która odkłada sie na skutek – zbyt małej ilości ruchu w stosunku do dostarczanego pokarmu.

Jedyną, rozsądną drogą do lepszej sylwetki jest wyeliminowanie przyczyn. W praktyce oznacza to zwiększenie aktywności fizycznej oraz zmianę nawyków żywieniowych. W wielkim skrócie – za odchudzanie odpowiada dieta i trening.

Jak schudnąć z pupy?

Miejsce w którym tkanka tłuszczowa pojawia się w sporych ilościach są okolice pośladków. Nadmiar tłuszczu w tym miejscu sprawia, że pupa nie jest jędrna, a jej objętość zbyt duża. Ponadto, na skórze pojawia się cellulit, który potęguje nieestetyczny wygląd.

Poprawianie kondycji własnych pośladków jest możliwe dzięki odpowiedniemu doborowi ćwiczeń. Przede wszystkim plan treningowy powinien zawierać ćwiczenia aerobiczne rozwijające całe ciało (bieganie, jazda na rowerze). Ponadto, powinny znaleźć się tam także przysiady, wykroki z obciążeniem. Równie istotne są wszelkiego rodzaju ćwiczenia rozciągające.

Odchudzanie okolic pośladków to nie tylko trening. Nie należy zapominać również o zmianie nawyków żywieniowych. To spotęguje efekty treningu i będzie miało pozytywny wpływ na resztę naszego ciała (poziom tkanki tłuszczowej w całym organizmie).

Aerobik jako najlepsza forma spalania tkanki tłuszczowej?

Pierwotnie aerobik uważany był za formę ćwiczeń, która wspomagała rozwój układu krążeniowo-oddechowego. Za sprawą tego rodzaju aktywności można było poprawić wydolność i wytrzymałość organizmu. Dopiero z czasem, gdy formy aerobowe ulegały modyfikacjom, dostrzeżone, że aerobik ma ogromny wpływ na skład i budowę ciała.

Aerobik to forma aerobowa, która ma mnóstwo korzyści. Ze względu na mnogość różnych kombinacji, można ją swobodnie dostosowywać do możliwości i celów danej jednostki. Wyróżnia się kilkadziesiąt różnych form aerobiku.

Czynniki kształtujące aerobik

Wyróżnia się trzy czynniki kształtujące daną formę aerobową. Na ich podstawie, definiuje się, które rozwiązanie jest najlepsze dla danej jednostki, a mianowicie:

  • Intensywność – powinna zawierać się w przedziale od 60 do 85% tętna maksymalne.
  • Częstotliwość – ilość sesji treningowych w ciągu umownego okresu jednego tygodnia.
  • Objętość – czas trwania jednej sesji treningowej, minimum 30 minut.

Formy aerobiku na odchudzanie

Jak już wspomnieliśmy – aerobik występuje w wielu odsłonach. Dzisiaj do ćwiczeń o charakterze aerobowym zalicza się między innymi bieganie, czy jazdę na rowerze. Choć pierwotnie był to tylko i wyłącznie układ choreograficzny z elementami tańca i gimnastyki.

Jakie są najskuteczniejsze formy na odchudzanie? Muszą mieć charakter ogólnorozwojowy, a ich intensywność powinna być równa 60-70% tętna maksymalnego. Niezwykle ważna jest regularność oraz progresja (stały wzrost obciążenia lub tempa).

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*